En weer was het zonnig vandaag!

8 september 2021 - Terziet, Nederland

En weer was het zonnig vandaag! En hoe! Ik denk dat we wel tegen de 30° aangezeten hebben. Vanmorgen eerst maar eens even in goed overleg. Het wordt te warm om te wandelen en zeker om motor te rijden. Dat is echt niet te doen met zo’n jas aan en een helm op je hoofd! Dus het werd weer fietsen.

Eerst maar eens even een route uitzetten. Evert wil langs Eys. Daar is een klimmetje van 17%. Hij heeft een nieuwe racefiets met extra tandwielen en die wil hij graag uitproberen. Maar ik,   ook niet gek, zie een bakkertje met een terrasje………… en ik had best zin in een bakkie koffie!😇😋😁

Dus Renée aan de koffie en aan de klets met een mevrouw die in zwaar Limburgs dialect verteld over hoe ze bijna vast kwamen te staan in een smal straatje in Italië. Aan allebei de kanten van de auto was nog één vingerdikte ruimte! “Dat kan toch alleen maar in Italië”,  zegt ze nog! (Ja,ja dat weten we uit ervaring!) Maar, ik ben wel eens in dorpjes geweest in Nederland, waar ze heel smalle straatjes hebben en ik blij was dat ik op een motor zat en niet in een auto.🤪

Als Evert terug is drinken we nog een bakje samen en gaan we weer verder. We klimmen dat het een lieve lust is. Er zijn hier aardig wat lange en af en toe behoorlijk steile, hellinkjes!! Maar wat een schitterende uitzichten heb je dan 😍

Dan komen we in de buurt van Valkenburg. Op een goed moment zie ik een kasteel. Dat herken ik. Daar ben ik eerder geweest. En ik weet dat je daar leuk kan lunchen. Dus wij daar gauw een tafeltje uitgezocht in de schaduw en een lekkere salade besteld.

Door naar Valkenburg zelf. Wat een drukte alweer zeg…. Rondom de Geul zijn veel terrasjes en restaurants gesloten en er wordt hard gewerkt om de schade te herstellen. Maar verderop zijn er nog meer dan genoeg geopend voor een kopje koffie en een Spa-tje.

Ik wil graag een snoertje kopen om mijn fietscomputer te koppelen met m’n I-phone. Dan loopt m’n telefoon niet zo snel leeg. Ik gebruik namelijk Fietsknoop 01 als navigatie. Maar de hele dag dat ding aan. Dan gaat het snel hoor. Ik vraag aan de ober waar er een fiets zaak is. Ja, dat zal je meemaken…..volgens hem niet in Valkenburg. Notabene een fiets stad bij uitstek! Wat dacht je van de Amstel gold race, de Cauberg, en sowieso de hele omgeving. Moet ik naar Schin op Geul. Komen we net vandaan😳😖. Nou laat dan maar. Komt nog wel een keer. Passeren we 200 meter verderop, je raadt het nooit…… een fiets zaak. 😩
Helaas, geen snoertje.

We fietsen door en komen in Gulpen. Tja, toch maar even stoppen tóch. Veuls te leuk hier. 😉 Even een terrasje. Tijd voor een biertje/wijntje. Evert besteld een Gulpener. Je zit toch om de hoek van de brouwerij. Eeeeeerlijk!!! Hebben ze niet😳😱Ze zijn een Brandt café.😂😂😂. Ach zo maak je nog eens wat mee.

Nog een stukje doortrappen en we zijn weer op de camping. We hebben 60 km in de benen zitten. Het was weer een heerlijke dag.

Morgen kijken we weer verder. ‘s Middags gaat het geloof ik regenen. Verplichte rustdag?? Ook heel lekker. Heb nog genoeg te lezen.

Veel liefs Evert en Renée 🙋‍♀️🙋💋

1. Jenny:
    8 september 2021
    Het ziet er allemaal weer erg mooi uit! Ik heb een uitdaging voor Evert bedacht hihi :-) zoek (en eet natuurlijk) een groter gebakje voor bij de koffie dan de mega soes op Vlieland. Ben erg benieuwd of het je gaat lukken maar het zal in ieder geval geen straf voor je zijn hihihi Veel liefs Jenny
  2. Evert en Renée:
    11 september 2021
    Hahaha, mooie uitdaging. Hij had van de week wel een prachtige punt kersen/kruimelvlaai. Maar bij lange na niet zo groot als die soes!😆😆
  3. Renee:
    8 september 2021
    Ha,ha,ha, Hij had vandaag anders wel een heel groot stuk kersen/kruimelvlaai bij de koffie. Maar bij lange na nog niet de maat van de soes op Vlieland😂😂
  4. Deb vanuit Remunj:
    8 september 2021
    Ohhhh wat zalig! Ik ben net weer op m’n hotelkamer. Foto’s van mijn log staan in te laden. Het was weer een mega pittige dag. Heerlijk dat jullie ook weer zo genoten hebben. Wij gaan trouwens vrijdagavond naar Gulpen t/m zondag een vriendin van ons zit er in een bungalow en we gaan daar heerlijk even toeven. Samen met de 🐶🐶meiden natuurlijk hahaha. Nou ik ga gauw slapen. Super dikke knuffels 😘😘
  5. Evert en Renée:
    11 september 2021
    Zie nu dat ik op een andere manier moet antwoorden. Had je wel iets gestuurd als reactie hierop maar die heb je waarschijnlijk niet gekregen. Dit is idd het briefje waar je mee reageerde, waar je het vanmorgen over had in je app. Ik moet dus reageren via het beheer. Ik schreef er gewoon onder en ontving het dan zelf😂😂😂😩😩
  6. Renee:
    Veel plezier, leuk hier!! Welterusten💋💋
  7. Renee:
    8 september 2021
    Veel plezier hier! Heerlijk even rust ( met de meiden) Wij vertrekken vrijdag. Al weet ik nog niet waar naar toe. Welterusten
  8. Yolanda Renooy:
    9 september 2021
    Zó: dat was weer een rondje van veel km’s!! Maar veel gezien!! Mooie foto’s. Kon t maar even n weekje van dit weer blijven, he? 😘
  9. Evert en Renée:
    9 september 2021
    Ja hè. Maar hier valt het mee. Vanavond om een uur of 8 begint de regen. Dan morgen een verplichte rustdag en vanaf zaterdag is het hier weer droog. Het maakt niet uit. In Frankrijk en België is het hetzelfde!