Het is weer een mooie dag.

12 september 2021 - Terziet, Nederland

Gisteren om een uur of 17.15 was Evert weer terug van zijn fietsavontuur. Hij was hier gestart met het idee om vooral de rode route niet te gaan volgen. Hij had het idee dat die wel eens heel lang kon zijn.

Had hij maar voor die rode gekozen…..

De andere routekleur die hier door Epen ging was volgens hem geel. Maar ik dacht toch echt oranje! Tja, Evert heeft wel vaker wat last met kleuren. Beetje kleurenblind? 🤪😆
Maar goed, hij ging geel volgen. (Er waren hier sowieso maar twee kleurmogelijkheden) Af en toe kreeg ik een appje. Ik zit nu hier, ik zit nu daar……Maar op een gegeven moment kreeg ik een appje, ”volgens mij is het geen geel, maar goud” Ik zit verdorie al in Stein”!! Even voor de mensen die niet zo bekend zijn met Zuid Limburg, dat ligt ten noorden van Maastricht!😱😳 En wij zitten zowat in Vaals(!) Nou ja, Epen dus.🙃😌

Hij wilde vooral niet de langste route doen. Dat bleek dus achteraf toch die beruchte oranje/gele/gouden route te zijn die hij volgde, 250 km!🤭😂. Misschien iets beter moeten googelen? 😵‍💫Hij is toen maar vanuit Stein rechtstreeks teruggefietst naar Valkenburg en vandaaruit, na een lekkere bak Cappuccino, naar de camping.
Uiteindelijk is hij uitgekomen op 145 km. Ik vind het knap hoor. Er moet hier toch ook nog behoorlijk geklommen worden. En vanmorgen geeneens spierpijn hè😡🥱

O, ja, de rode route, bleek later, was dus 125 km.👍

Vandaag wilde ik natuurlijk ook wel weer wat gaan doen. Ook al was mijn boek gisteren best spannend. Ondanks het feit dat het weerbericht volgens de weermensen op tv, niet zo goed was, (bewolkt en af en toe wat regen) scheen hier de zon en was het lekker weer. Al bijna te warm voor de wandeling die we van plan waren.

Zoals eerder verteld, hadden we al uitgevonden waar de wandeling langs de Geul hier in Epen startte. (Je kan namelijk een route volgen door het hele Geuldal) Dus wij zijn naar het startpunt toe gefietst en daarvandaan hebben we heerlijk gewandeld. Langs het water hoef je nauwelijks te klimmen, dus dat was ook wel weer eens lekker. Heb je je stokken ook niet nodig🤗😉

In Mechelen aangekomen hebben we een leuk terras gezocht en lekker geluncht. Daarna zijn we via een andere route weer terug gewandeld . We passeerden nog een prachtige molen met een supergroot schoepenrad, die we op zondag helaas niet konden bezoeken. Over de heuvels en door de maisvelden weer terug naar de fiets en de camping, waar ik nu, in het zonnetje dit briefje zit te schrijven.

Het was weer een heerlijke dag.

Morgen met de motor op stap. Ben benieuwd. Ik vind het best spannend. Heb al bijna twee jaar niet meer gereden!!! We gaan het zien.

liefs, Evert en Renée

🙋🙋‍♀️💋