Vandaag naar Monschau…… of niet?

14 september 2021 - Terziet, Nederland

Vandaag op tijd opstaan. Het zou aan het eind van de middag gaan regenen, en we wilden graag een beetje in de Eifel gaan motorrijden. Misschien in Monschau een hapje gaan eten. Dat plaatsje kennen we wel, zijn we al een paar keer geweest, maar is zo leuk. Dus we schieten op en om 9:30 uur zitten we op de motor. We rijden het weggetje af naar beneden en ik hoor toch wel een beetje raar geluid in mijn motor. En eigenlijk trekt hij ook niet erg, als ik gas geef. Dus ik waarschuw Evert. Aan het eind van de weg stopt hij. Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik merk, dus Evert rijdt een stukje. En ja hoor, wat ik eigenlijk al stiekem dacht (maar écht niet durf te zeggen als niet technicus, omdat ik bang ben dat ik de plank vollédig mis sla) zegt Evert dat de motor maar op één cilinder rijdt.

Wij terug naar de camper. Wat hij wel heel erg raar vindt is, dat de niet meewerkende cilinder wel een beetje warm wordt. Maar goed, een beetje is niet helemaal dus er is iets niet in orde.. Hij haalt de bougie eruit, die vonkt, dus je kan er van uitgaan dat die werkt. Maar wat zou het dan kunnen zijn? 🤔
Toch maar even een bougie uit de motor van Evert erin zetten. Het klinkt goed. Even een stukje rijden. Hij loopt weer als een zonnetje.

Dus er moeten nieuwe bougies gekocht worden. We dachten, dat doen we even snel en dan gaan we gewoon alsnog weg. Maar dan zit je toch echt wel in een klein dorpje in Zuid-Limburg. De motorzaken zijn sowieso niet in de buurt. De dichtstbijzijnde is gesloten. De volgende gaat pas om 13.00 open, de volgende is alleen voor funbikes……😩😩We komen uit in Maastricht. Dat is toch wel effies rijden! 😱. We bellen die zaak op. De vriendelijke man is erg behulpzaam. Hij weet een zaakje in Margraten. Daar is een bedrijf dat van alles en nog wat aan onderdelen voor o.a. auto’s verkoopt. Wij hebben zo’n zaak in Alphen. Dat heet Rijsbergen. Ideaal!

De meneer aan de telefoon vraagt naar het merk en jaartal. Hij gaat even voor ons zoeken. En 5 minuten later belt hij terug. Ja  hoor, zij hebben bougies die goed zijn voor mijn motor. Wat heerlijk! 🥳 Evert stapt op zijn motor om ze te gaan halen. Binnen een uurtje is hij weer terug.

Onderweg heeft hij een gezellig terrasje gezien. Hij zegt, we zijn nu toch te laat voor de Eifel. Zullen we dan maar lekker een hapje gaan lunchen? Kunnen we gewoon op de fiets naar toe. Ach we zijn natuurlijk ook wel heeeeel zielig. Het leven is zo zwaaaaaaar!!  ( vrij naar Brigitte Kaandorp) 😜😂.

Gelukkig zijn we niet gaan motorrijden. We waren nog niet klaar van een heerlijke lunch en het begon te spetteren. Het komt toch iets vroeger dan gedacht. Niks eind van de middag, gewoon drie uur!! 🙄🤔. Mijn motor heeft ons een gladde weg en een nat pak bespaard. Dank lieve motor💋😁

Gelukkig is het niet koud. We zitten nu onder de luifel buiten. Evert ligt te snurken naast me en ik schrijf jullie dit berichtje.

Het was een rare dag zo.🤗

Liefs Evert en Renée 🙋🙋‍♀️💋