Fietsen

7 september 2021 - Terziet, Nederland

Na eerst een goede nacht te hebben gemaakt (wat is het hier aardedonker en stil ‘s nachts!) hebben we vandaag onze eerste fietstocht in het mooie Zuid Limburg gemaakt. We hadden een route uitgezet. Een mooi rondje via Epen, Mechelen en Slenaken, maar al snel bleek onze toerit afgesloten. Dus we moesten een omweg maken en waren prompt het begin van onze route kwijt! 😵‍💫. nou ja, dan maar een stukje op de gok….Een lekker kopje koffie in Mechelen en daarna een lunch in Slenaken en vandaaruit gaat het verder. Verrek, we zitten in België! Waar komen we nu weer terecht. 🥴Wauw.. een super lange stijging met haarspeldbochten. Een stuk of vijf. Ik op mijn fietsje in de turbo en de versnelling op drie/twee fiets fluitend de berg op. Eenmaal boven heb ik genoeg tijd om in de aanslag te gaan staan om een foto te maken van Evert die achter mij aankomt. Een heeeeel stukje  later. Hèhè,   eindelijk,ik heb het voor elkaar. Normaal gesproken zou ik Evert er never nooit uit fietsen!🤣🤣🤣. Maar niet eerlijk natuurlijk, ik heb uiteindelijk een elektrische fiets. Boven aan de berg, een prachtig uitzicht en tijd voor een ijsje. Hoe nu verder, we zijn aardig van onze officiële route afgedwaald. Eerst de berg maar af. We komen langs een prachtig kasteel. Volgens mij ligt vlak daarachter onze camping. Maar we moeten er helemaal omheen. Dan is de weg die wij moeten fietsen afgesloten. Nou, zegt de meneer, je moet dat grindpad daar nemen. Ja hoor…en ik heb al zo’n hekel aan rijden op grind! Maar goed we redden het zonder vallen. Ik weer blij! 🥳 We komen aan in Epen en zoeken daar naar het begin van een wandeling die we hebben ontdekt. Dat kunnen we dus niet vinden. Morgen maar even bij de receptie langs. Nu zitten we heerlijk te genieten van ons mooie uitzicht. Wijntje/biertje erbij. Het is een heerlijke dag geweest. Ben benieuwd wat we morgen gaan doen. Wandelen, fietsen, motorrijden. Alles is mogelijk. Tot gauw!

Liefs van ons🙋‍♀️👋🏻💋

1. Deb vanuit Remunj:
    8 september 2021
    Wat een heerlijk verhaal en wat super hebben jullie het toch met het weer. Ik geniet echt weer van de verhalen, heb ze zo enorm gemist! Geniet lekker de komende tijd, jullie waren hier zo aan toe en hebben dit zooooo verdient xxxx Deb