Even niks voor mij. Even veel voor Evert

11 september 2021 - Terziet, Nederland

Vanaf donderdagmiddag zou het gaan regenen en onweren en is er een code geel afgegeven vanaf drie uur ‘s middags. Hoofdzakelijk voor Zuid-Limburg. Nou, dachten wij, hebben wij weer! Maar al wat er kwam, geen druppel regen. Wij waren die dag, zoals jullie weten, gaan wandelen in het bos en hadden er voor gezorgd dat we op tijd terug waren. Na een lekkere lunch in het dorp, en wat boodschapjes bij de lokale super, hebben we de rest van de middag lekker thuis met ons neus in de boeken/magazines gezeten.

Ondertussen hadden we besloten om hier wat langer te blijven. Er is hier genoeg te doen. Maar ons plekje zou  bezet worden, Dus wij moesten tijdelijk verkassen. We stonden op een pad, net buiten de camping, want de camping zou vol lopen dit weekend. Daarna konden we op een ander mooi plekje gaan staan. Maar waar we stonden was nog veel mooier. Met prachtig uitzicht naar twee kanten en lekker in het zonnetje. Helaas mochten we daar niet blijven staan, want het was illegaal. Het plekje was eigenlijk buiten de camping.  De campingbeheerder heeft natuurlijk weinig zin in een boete.

Wij waren daar vrijdag ‘s morgens naartoe verhuisd en hadden ons daar helemaal geïnstalleerd. Expres een beetje vroeg, want het zou flink gaan regenen. Toen we eenmaal stonden kwam er inderdaad een behoorlijke bui. Volgens buienradar zouden er ook nog aardig wat rode pitten voorbij komen. Maar het bleef maar droog. Daar wordt Evert enigszins ongedurig van. 😁Voor hem is een tijdje stil zitten eigenlijk geen optie. 🤪Wij kijken op buienradar en zien dat er twee uurtjes komen zonder regen. Hij wilde wat eten halen om mee te nemen voor het fietsen van vandaag. (Zaterdag) Krentenbollen en energierepen en zo.

Dus rugzakje op en lopen naar het dorp. Met een kleine omweg weer terug. Maar eerst even schuilen voor de regen. Want er kwám een bui voorbij!😱.Uiteindelijk was hij na een dikke 6 km en een paar modder-gympen, weer thuis. Hij moest natuurlijk wel even een omweggetje maken!😂😂

We zien de mensen arriveren die op ons toekomstige plekje (voor het weekend)zouden gaan staan. Maar wat gebeurt er? Een uur later zijn ze weer weg. Waren ze niet tevreden met deze plaats. 😩 Een heerlijke plek met een prachtig uitzicht. ‘s Morgens lekker zonnetje, aan het eind van de dag piept de zon ook nog even onder de bomen door. Maar ja, je hebt zo van die mensen.

Dus wij naar de beheerder en vragen of we nou wel of niet op dat plekje kunnen. Tja, zegt hij “Voor sommige mensen is het ook nooit goed”! Maar wij konden verhuizen hoor. Geen probleem. Dus, na eerst in de ochtend alles de ene kant op te hebben verhuisd, konden we nu, aan het eind van de middag alles weer naar de andere kant verhuizen. Wat een exercitie!🤣🤣. Echt weer iets voor ons.

Nu zit ik lekker in het zonnetje. Ga zo mijn boekje tevoorschijn halen en een bakkie koffie zetten en heerlijk genieten van de rust hier op de camping. Hier geniet ik echt van! Even helemaal niets! ❤️
Evert is net een uurtje geleden Vertrokken op de racefiets om één van de routes van de Amstel gold race mee te gaan rijden. Ik vind het maar weer knap van hem hoor!👍👍. Hier, door Epen, lopen twee van de routes. Een rode en een oranje/gele. Van de rode weten wij dat het de langste is, dus hij gaat de ander fietsen. Maar hoe lang die precies is weet hij niet. We dachten 100 km. Maar hij gaat gewoon rijden, en ziet wel hoe ver hij komt. Die routes zijn altijd tussendoor te steken, als je dat eventueel wilt. Maar Evert kennende…….🤗. ik zie hem wel vanzelf wel weer verschijnen. 😊

Fijne dag allemaal. Liefs Evert en Renée🙋‍♀️🙋💋

1. Geraldine:
    11 september 2021
    Wat een verhalen, het is net of we er zelf bij zijn. Leuk hoor om zo'n blog bij te houden. Renee, je hebt schrijftalent, echt waar. Mooie omgeving, prachtig. Ik Snap dat jullie tot rust komen. Geniet er van❤️
  2. Evert en Renée:
    11 september 2021
    Dank je wel. Ik vind het ook leuk om te doen. Heb je de foto’s ook gezien? Ben benieuwd of ze een beetje duidelijk zijn. Ik vond het wat leuker om iedere keer een collage te sturen dan allemaal separate foto’s . Dan wordt het zoveel.🙋‍♀️💋
  3. Yolanda Renooy:
    11 september 2021
    Hoi Renée, lekker dat jullie ook n heel verschillende dagindeling kunnen hebben als t zo uitkomt. Allebei blij, toch??
    Mooi plekje; snap dat jullie nog even blijven!! Beetje rust is wel nodig na alle drukte van de afgelopen maanden! Geniet er maar lekker van!! Fijn weekend allebei!! 😘😘
  4. Evert en Renée:
    Dank je wel. Doen we! En dan idd allebei blij👊
    Ja hoor, dat is geen probleem. We hebben wel meer dingen die wij apart van elkaar doen. Niet alle interesses kunnen toch altijd hetzelfde zijn nietwaar? En ik kan heerlijk een hele dag een boek lezen, en dat is echt helemaal niks voor Evert!😁
    Nu trouwens bezig in “de geur van regen”. 🙋‍♀️💋
  5. Annemarie:
    12 september 2021
    Echt weer iets voor jullie. Heerlijk😂😂. Maar wel fijn dat het plekje zo snel vrij kwam. Ach het houd je in beweging miet je maar denken😜
    Lekker genieten. En dikke knuffel voor jullie
  6. Evert en Renée:
    12 september 2021
    Ja, is goed voor de lijn!😂😂😂.
  7. Deb vanuit Remunj:
    13 september 2021
    Ohhh ik zie het helemaal voor me, wat een gedoe zo met dat verkassen.
    Tja en dat het voor sommige mensen nooit goed genoeg is... Herkenbaar! Wij zaten in het nieuwe Qurios dit weekend in Euverum (Gulpen) en het was pas 1,5 week open.
    Tja dat ze dan last hebben van kinderziektes op zo'n vakantiepark dat is nu eenmaal zo. Maar sommige mensen accepteerden dat niet, dus beklag en gingen naar huis. Hoe stom kun je zijn, maar goed dat is onze mening hahaha.
    We hebben heel veel fietsers van de AGR voorbij zien komen onderaan het park, jeetje wat hebben er veel meegereden zeg! Heb je genoten Evert? Liefs en x vanuit het kantoor in Remunj xx
  8. Evert en Renée:
    Hi Deb, waar ligt Remunj? Je zit toch niet nog steeds in Litouwen? 😉

Ja, er zijn helaas mensen die je nooit tevreden kunt stellen. Je mag natuurlijk best wel wat verwachten als je goed geld betaald, maar soms kunnen de werknemers er ook niks aan doen en dan vind ik het vaak wel zielig wat ze soms over zich heen krijgen. (Hmmmm, zou ik uit ervaring spreken🤪😂)
    Ik heb ondertussen alweer een nieuw verhaaltje geschreven over Evert zijn fietsavontuur. Ging weer helemaal goed😬😅🤣
    Maar alles bij elkaar heeft hij best genoten hoor!

Liefs en werk ze💋💋💋
  9. Deb vanuit Remunj:
    13 september 2021
    Hihi, nee, ik ben sinds donderdagavond alweer thuis, en afgelopen weekend dus in Gullepe (Gulpen) en vandaag Remunj, Remunj is de Limburgse naam voor Roermond. Ze hebben hier in het Limburgse, in ieder geval in onze regio, Midden-Limburg overal de Limburgse naam onder de plaatsnaam staan. Zo is Linne, Lin. Jullie zitten trouwens in Ieëpe.

Anyhows! Het is te zot hoe mensen inderdaad reageren. Zij kunnen er ook niets aan doen en op het park deden ze er alles aan, om het te herstellen en dingen weer aan te leveren. (Boeien dat je geen bezem en een wasrek hebt, maar vervolgens een kwartier later wel. Drama toch! Echt een reden om tekeer te gaan, NOT)

Het fietsavontuur heb ik ook gelezen, ook echt iets voor Evert hé hahahaha. Heerlijk! Gaat het inmiddels al wat beter met de spierpijn? Xx
  10. Evert en Renée:
    13 september 2021
    Hihi, ja hoor, ik had al wel begrepen dat je alweer terug was in Nederland en in Gulpen had gezeten. Wij zien hier inderdaad onder alle plaatsnamen ook de Limburgse naam staan. Maar ik wist niet dat dat de Limburgse naam voor Roermond was. O ja, en Evert zegt…… Hoezo spierpijn? Nergens last van hoor!🤣🤣